MyRoutdoorkitchen.se - Köpinformation

Köpinformation


Betalning

Kortbetalning: Vid kortbetalning reserveras ordersumman direkt på kortet vid lagd order. Beloppet dras från kortet inom 30 dagar från det att ordern har lagts. I de fall då ni som kund ej kan få eller önskar att få ordern levererad inom 30 dagar och ni inte önskar att pengarna skall dras från ert konto före varan levereras ber vi er om att välja ett annat betalalternativ. Vi tar emot kort som Visa och Mastercard.
Förskottsfaktura: Du betalar i förskott till vårt Bank-Giro. Ange ert fakturanummer vid betalning.
Efterskottsfaktura: Vi samarbetar Collector och kostnaden för det är 99 kr. Du får en faktura du betalar i efterhand.
Faktura/orderbekräftelse får ni direkt efter att ni gjort er beställning, den skickas till mailadressen ni angivit.

Betalningsansvar: Att klicka på "Skicka beställning" i vår kassa innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern. Vid onlineorder skickas en automatisk orderbekräftelse ut via epost med information om beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kommer i så fall att kontakta kunden om detta via epost.

Collector Fakturalösning
I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Vid betalning via Collector tillkommer en avgift på 99 kr. Väljer du att få en pappersavi istället för elektronisk faktura tillkommer även en avgift på 29 kr. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%/år. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall vilket innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:

Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation


Leverans och frakt


Alla våra utekök är fraktfria och levereras med DHL. Om du köper ett utekök hos oss levereras den hem till din bostad i Sverige. OBS! DHL har inte som standard att hjälpa dig att bära in beställda produkter utan det kan vara bra att ha bärhjälp vid leverans (om inte annat avtalats med oss).

Till en företagsadress levereras produkter från oss alltid dagen efter det att vi skickar dem (mellan 08.00-21.00). Till privatpersoner aviserar DHL några dagar innan leverans och du, tillsammans med DHL, bestämmer en lämplig tid för utkörning. Ofta sker leverans inom ett 3 timmars intervall, exempelvis mellan 08.00-11.00. Lokala avvikelser kan förekomma och ibland kan det vara bestämda datum och tider som gäller för utkörning. Företagskunder kan också önska avisering från DHL, hör då av er till oss på kundtjänst innan.

För udda orter kan leveransen ta längre tid, se udda orter här >

Vid justering/ändring av leveransadress tar vi ut en avgift på 195 kronor.

För beställningar under 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr*.

OBS! Leveranstiden kan variera för olika produkter och finns produkten på lager gäller 2-5 dagar från mottagen order och godkänd betalning.

Tänk på att kontrollera godset när det kommer! Synlig skada rapporteras direkt till chauffören och dold skada rapporteras inom 7 dagar efter mottagen sändning. Ta därför alltid emot godset själv så att det inte står och väntar för länge utan att kontrolleras. Fraktskador inlämnade senare än 7 dagar kan vi tyvärr inte göra något åt.

*Om du inte tar emot eller löser ut ditt paket inom 14 dagar tas en avgift för outlöst paket ut. Avgiften är följande:
Kompletta utekök - 900 kr
Övriga produkter - 200 kr


Garanti och ångerrätt

Vi erbjuder 1 år garanti på samtliga utekök och produkter. Får du problem med din produkt utanför garantitiden hjälper vi dig att kontakta leverantören kostnadsfritt.

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post. Återbetalningen av din inbetalda summa (i sin helhet, inklusive frakt & expeditionsavgift) för vi över till dig snarast.

Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad.

Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten. Du får gärna kontakta oss för att på förhand få veta vad returfrakten för just din vara är.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats >


Reklamationer

Vid eventuella fraktskador eller fel på vara, kontakta oss på info@myoutdoorkitchen.se eller ring vår kundtjänst på
010-10 19 286. På myoutdoorkitchen.se har du 3 års reklamationsrätt från köpdatumet.



Vår Integritetspolicy


Vår integritetspolicy är baserad på EUs förordning om datalagring, kallad GDPR. Hela deras publicering och mer info finns att läsa på deras hemsida

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, är ägaren av data som insamlats från denna site. Denna integritetspolicy reglerar hur vi hanterar den insamlade datan.

1. Varför lagrar vi data och hur använder vi den?
Lindström & Sondén AB samlar in användardata för att kunna erbjuda en bra köpupplevelse. Vi samlar in data i tre syften:

A. För att kunna slutföra köp
B. Genom den kundkontakt som uppkommer när kunder kontaktar oss
C. Genom vårt lojalitetsprogram

Datan kan innefatta ditt namn, leverans- och fakturaadress, emailadress, teleonnummer och specifika detaljer kring ditt köp eller ärende. Vänligen se Bilaga 1 för detaljerad information om datan vi lagrar. Utöver datalagring mottar vi automatiskt din IP-adress när du besöker våra siter; detta för att lära oss mer om tekniska delar såsom browsers och operativsystem. Detta är inte kopplat till någon personlig information.

Våra webbsiter använder cookies för att de ska bli funktionella.

2. På vilka grunder lagrar ni data?
EU har satt upp ett antal grunder som betraktas som lagliga för att lagra data, såsom information som behövs för att kunna slutföra ett kontrakt eller samtycke. Se bilaga 1 för en specifikation av vilken grund vi baserar vår datainsamling på.

3. Hur får ni mitt samtycke?
När en order läggs så sparas datan med stöd av kontraktsmässiga grunder för att kunna göra ett köpeavtal. När du delar med dig av personlig data genom att ta del av vårt lojalitetsprogram eller kontakt med vår kundtjänst så förutsätter vi ditt samtycke till datalagring utefter villkoren i denna skrivelse. Vi lagrar datan endast för det specifika fallet.

4. Hur tar jag tillbaka mitt samtycke?
Om du efter att du har tagit del av vårt lojalitetsprogram eller haft kundkontakt med oss ångrar dig, kan du när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss på följande sätt: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Detsamma gäller för önskemål om att flytta datan till andra företag.

5. Säkerhet
Vi följer marknadens best-practice för att säkerställa vi skyddar din personliga data på bästa möjliga vis. Huvudsyftet är att hindra att datan förloras, blev felanvänd, ändrad eller förstörs.

Personlig data delas inte med tredje part, förutom
• Till myndigheter vid misstanke om brott. Vi måste dela med oss av data vid misstanke om att brott föreligger
• Godkända partners som behöver specifik information for att kunna slutföra ett köp. Detta innefattar:
o Logistikpartners för leverans av vara
o Betalpartners för att ta betalt för din order
o IT-partners som vi behöver för att driva vår verksamhet, t.ex. hosting partners och customer service –mjukvara

6. Förändringar i vår intrigitetspolicy
Alla ändringar I vår privacy policy kommer att bli publicerad på vår site. Om det är brådskande och kritiska förändringar kan de även komma att skickas ut via email.

KUNDTJÄNST

MÅN-FRE 09:00-17:00
010 - 10 19 286

info@myoutdoorkitchen.se

Utekök i 3D - vi hjälper dig!

HANDLA SÄKERT